Saturday, March 12, 2011

MSR

Nak cerita pengalaman masa MSR. HAHAHA. semua nak balik je masa tu termasuklah aku. Mana nak tahan . TT_TT. sedih gilaa. Dah la malam first night di SABDA dah kena maki hamun dek warden. Sedih gilaa. Mak aku pun tak pernah marah aku macam tu. sobsobsob

MSR best la jugak. Banyak aktiviti aktiviti yang entahla. Tak tahu nak kata apa. Kenal kenal dengan form 5. ada juga yang kerek . HELL. Penat penat penat sangat. Tidur tak cukup. Lupa nak cerita MSR tu MINGGU SILATURRAHIM . hehehe. bidon kan? apa apa lah. 

Aku takkan lupa peristiwa di mana MR SEMUT menolong aku sehingga aku terjatuh suka dekat dia. HAISHHH. peristiwa best tu. Haha.  ada satu aktiviti explorace ni ala konon konon jelajah satu sekolah gilalah penat gila berlari ke hulur ke hilir , SABDA dah la besar gedabak. HAYYA. dan satu aktiviti ni kita orang kena merangkak di bawah tali sambil senior senior membaling tepung dan beberapa biji telur sehingga menyebabkan baju baju kotor. WTH  kan? Tapi sabar . It is just for fun bak kata diorang la. TT_TT .

Masa tu jugak kita orang kena buat lawak spontan yang bodoh bodoh untuk kasi kasi " senior-senior" gelak padahal diorang tak gelak pun masa membuat lawak. pastu terpekik terlolong masa dekat padang . Meh sini nak cerita


Masa tu aku terpaksa berdiri di ASTAKA SABDA yang lawa  dan my partner EE-LIN terpaksa berlari jauh ke tengah padang yang dekat dengan pondok pengawal then senior ada bisik something la dekat EE-LIN so dia kena jerit dekat aku perkataan tu dan aku kena teka. dan terasa bodoh bila tak dapat meneka perkataan tu sebab BAPAK JAUH ye jarak kami. HAHA. sehingga lah MR KU , Suffi datang cewah menukar perkataan maybe dia kesian sebab aku mcm orang gila tak dapat teka. HAHA. tapi setelah ditukar aku tak dapat teka juga. aku teka photostat hitam tapi salah. Malu je. MR KU tanya nak tahu tak apa jawapan dia KUCING HITAM. aku dah gelak gelak. Fine, KU saya pekak. 


Pastu semua form 4 kena buat persembahan kepada semua warga SABDA pada malam simfoni, Malam ni lah yang paling best dan happening gila. masa ni lah kita orang rasa boleh release tension. sebelum tu tension gila. practice habis habisan. mati matian.  sampai suara tak ada. Kau cuba bayang penyakit yang kerap melanda warga form 4 adalah warga sakit tekak dan batuk. ini disebabkan air water cooler kami yang mcm HELLL. triple L aku bagi .  masing masing punya rumah nak tunjuk kehebatan masing masing. CITRINE pun hebat tapi judges tak nampak. HAHA * jeles. Okay lepas dah persembahan kita orang setiap rumah buat BBQ. best gila. masa ni la melatak habis habis. Berkenal kenalan dengan semua secara mendalam lagi. cewahh. 

* Thank you kepada senior senior CITRINE dan adik adik yang tolong bakar ayam, kerang, ikan semua , eh . Much love

Okay habisssssss, mulalah minggu belajar kita orang. By the way, aku tak homesick. Homesick dua malam je, sebab rindu sangat dekat mama n abah . I love them so much kot. rindu gila. tapi lama-lama dah okay , sebab SABDA best sangat kalau tak ada JERANGKUNG MEN tu !



No comments:

Post a Comment